Porozprával som si na obľúbené témy aj u našich českých susedov v ročenke časopisu Bankovnictví :) Stručná verzia na mojom Linkedin.
Pozrime sa napr. na oblasť distribúcie poistenia.
Nemyslím si, že digitalizácia nahradí poisťovacích agentov. Práve naopak. Ich rola zostane nezastupiteľná ☝️
V Generali Slovensko stále dávame do popredia osobný predaj, ktorý však neustále dopĺňame rozširujúcimi sa online službami.
Chceme byť našim klientom ešte bližšie a neustále k dispozícii. Preto aj v roku 2021 budeme pokračovať v budovaní siete pobočiek.
Verím, že online distribúcia nikdy naplno nenahradí osobný predaj.
Práve poisťovníctvo je sektor, v ktorom hrá ľudský prístup a empatia nenahraditeľnú úlohu.
Pevne verím, že to tak aj dlho zostane :)
_____
Plný článok uverejnený v časopise Bankovnictví, ročenka Top Výhledy 2021 v januári 2021. :
Slovenská Generali má za sebou úspešný rok, počas ktorého sa zvládla prispôsobiť nečakaným situáciám spojeným s pandémiou koronavírusu. Z finančného hľadiska stále vykazujeme najvyšší rast a zároveň si udržiavame najvyššiu úroveň finančnej stability (Solvency II).
Aj v roku 2021 sa chceme sústreďovať na dynamický rast, pričom našou víziou je byť celoživotným partnerom – našich klientov, zamestnancov, obchodníkov aj obchodných partnerov. Tieto vzťahy chceme vytvárať a posilňovať tým, že do nich prinesieme ešte vyššiu kvalitu a spoľahlivosť, a to aj vo forme inovácií a digitalizácie, aby sme poskytovali najlepšiu možnú zákaznícku skúsenosť.
Generali sa dlhodobo profiluje ako inovatívna poisťovňa a inovácie sú pevnou súčasťou našej stratégie. V nasledujúcom roku preto plánujeme naše klientske a predajné portály posunúť na ešte vyššiu úroveň užívateľského zážitku a funkčnosti. Naším cieľom je významne zrýchliť všetky procesy vďaka pokročilej automatizácii, čo klienti pocítia ako rýchle služby zo strany poisťovne a zároveň tak zlepšíme aj našu efektivitu. Dôveru klientov chceme naďalej posilňovať jasnou a otvorenou komunikáciou. Na potreby klientov budeme aj v budúcom roku reagovať na mieru vytvorenou ponukou a ich spätná väzba nás bude posúvať vpred.
V oblasti distribúcie poistenia dávame do popredia osobný predaj, ktorý dopĺňame neustále sa rozširujúcimi online službami. Veríme však, že online distribúcia nenahradí osobný predaj a miesto poisťovacích agentov a maklérov ostane nezastupiteľné. Práve poisťovníctvo je sektor, v ktorom hrá ľudský prístup a empatia nenahraditeľnú úlohu. Našim klientom sme neustále k dispozícii a chceme k ním byť ešte bližšie, preto budeme aj v roku 2021 pokračovať v budovaní siete pobočiek. Po silnej vlne digitalizácie očakávam začiatok výraznejšieho využívania dát, čo otvorí nové možnosti pri cenotvorbe, ako aj pri riadení predaja.
V Generali nezabúdame ani na naše komunity. Veľa úsilia venujeme prevencii a spoločenskej zodpovednosti a plánujeme v tom aj naďalej pokračovať. V nasledujúcom roku budeme aj naďalej v spolupráci s Úniou materských centier pomáhať znevýhodneným rodinám a ich deťom naplno rozvinúť ich potenciál. Podporovať budeme aj unikátnu aplikáciu Horská záchranná služba, ktorá má okrem okamžitej pomoci v horách aj prevenčný charakter.
Na slovenskom poistnom trhu očakávam v roku 2021 niekoľko silných trendov. Poisťovníctvo bude ovplyvňované najmä všeobecnými zmenami v hospodárstve a spoločnosti, pričom rozhodujúce bude nielen tempo ekonomického rastu, ale aj vývoj špecifických ťahúňov poistenia – napríklad dynamika trhu hypoték, predaj automobilov, reštart zahraničného cestovného ruchu, vývoj zamestnanosti.
Z hľadiska špecifických trendov je možné očakávať ešte väčší tlak a aktivity finančných subjektov v oblasti finančnej gramotnosti. K dlhoročnej snahe sprostredkovateľov sa pridávajú aj najväčšie banky a Národná banka Slovenska. Téma finančnej gramotnosti a osobného finančného plánovania bude silno rezonovať. Zlepšenie finančnej gramotnosti bude mať pozitívny vplyv na kvalitu nových poistiek a zladenie očakávaní klientov a poisťovní. Taktiež predpokladám pokračovanie transformácie jednotlivých hráčov na trhu následkom technologických inovácií, vysokého daňového zaťaženia a regulačných tlakov. Už v roku 2020 sme mohli vidieť prehodnotenie prístupu jednotlivých poisťovní k určitým segmentom trhu – poistenie zodpovednosti sprostredkovateľov, poistenie insolvencie cestovných kancelárií či nové investičné životné poistenie. V roku 2021 bude pravdepodobne pokračovať profilovanie jednotlivých poisťovní a postupná konsolidácia. Očakávam, že digitalizácia a využitie dát sa stane bežnou praxou vo väčšine poisťovní na slovenskom trhu, aj tých, ktoré k tomu doteraz pristupovali len obmedzene. Po silnej vlne digitalizácie tak očakávam začiatok silného využitia dát, čo otvorí nové možnosti pri cenotvorbe, ako aj pri riadení predaja.
Photo by Igor Miske on Unsplash